1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.
  2. Hey Guest, is it this your first time on the forums?

    Visit the Beginner's Box

    Introduce yourself, read some of the ins and outs of the community, access to useful links and information.

    Dismiss Notice

Proporcje ekranu (4:3) - bug?

Discussion in 'Help' started by Horendal, Oct 22, 2016.

  1. Horendal

    Horendal Catapult Fodder

    Messages:
    2
    Hej,
    mam pewne podejrzenie i byłbym wdzięczny gdyby ktoś je sprawdził i potwierdził albo zdementował.
    Grałem od początku na moim leciwym wyświetlaczu o rozdzielczości 1600x1200 bo tak oldschoolowa gra aż prosiła się o stare dobre proporcje (4:3). Niestety lamiłem okrutnie i dekorowałem korytarze głównie własnymi flakami więc dużo przy tym kląłem, krzyczałem i Was karmiłem (tak tak, wszyscy wiedzą że żywicie się łzami i frustracją graczy, nawet nie próbujcie zaprzeczać). W końcu zacząłem nawet oglądać gameplay'e na YT aby odkryć co robię źle i czemu jestem taki słaby. Ze zdziwieniem zauważyłem, że u innych graczy przeciwnicy są na kacu albo zjarani bo wykrzykniki nad ich głowami zapalają się dopiero po pojawieniu się na ekranie i świecą nieco dłużej niż u moich którzy zapalali je jeszcze zanim ja ich zobaczyłem. Jedyną różnicą jaką dostrzegłem było to, że pozostali grali na "panoramach" więc by sprawdzić czy jest jakaś różnica odpaliłem grę na moim jeszcze starszym ale już prostokątnym monitorze 16:10 (1680x1050) i zdecydowanie szło mi lepiej bo miałem odrobinę więcej czasu pomiędzy momentem zobaczenia wroga a jego strzałem. Wyglądało mi się że przeciwnicy mieli krótszy wzrok bo ich wykrzyknik zainteresowania pojawiał się dopiero gdy cali byli widoczni a nie jak na kwadratowym monitorze gdzie miałem wrażenie że zaczynają strzelać do mnie od razu po przekroczeniu bocznej krawędzi ekranu, nawet ich zacząłem podejrzewać o cheatowanie. :D
    Wiem, że moje oczy i percepcja są niedokładnymi narzędziami do testowania i mogą mnie zwyczajnie okłamywać, dlatego postanowiłem u źródła szukać odpowiedzi na to nurtujące pytanie: Czy zasięg wzroku dostosowuje się do proporcji ekranu, czy jest stały i wtedy im szerszy monitor tym łatwiejsza gra? A może to tylko moje, wybebeszone i poniżone przez Butchera, ego gracza snuje teorie spiskowe by odciągnąć uwagę od słabego skilla? XD



    It would be better if I first read the rules.

    So in short, it seems to me that the opponents see the player and begin to react, even before they appear on the screen. and I asked whether a bug or my whim
     
    Last edited: Oct 22, 2016
  2. s-m-k

    s-m-k THD Team THD Team

    Messages:
    92
    Nie, ekran gry zawsze ma proporcje 16:9 i zawsze jest w całości widoczny. W przypadku, gdy ekran ma proporcje 4:3, brakująca przestrzeń jest wypełniana czernią ;)
     
  3. Horendal

    Horendal Catapult Fodder

    Messages:
    2
    Już to sprawdziłem i rzeczywiście widzę tyle samo pikseli na 4:3 i 16:10 ale dzięki za odpowiedź ;) Bardziej mnie interesowało czy zasięg wzroku przeciwników nie działa na innym skrypcie ale w sumie to byłoby bez sensu. Trzeba w końcu zaakceptować fakt że jestem casualem -_-